5 צעדים לשדרוג מטבח בדירה שכורה

במזל טוב שכרתם דירה, כזו שעונה על רוב הציפיות והתקוות שלכם, אולי אפילו זכיתם ב"מציאה" עם שכר דירה שפוי, אבל מה עם המטבח? כולנו יודעים שמטבח בדירה שכורה יכול להיות מיושן, משעמם ולא פרקטי. רגע לפני שתתייאשו - דעו שיש מה לעשות! תוכלו לשדרג את המטבח כולו בכמה צעדים פשוטים ומבלי להיכנס להוצאות מטורפות. 

לפני:מטבח לפניאפשר לעשות את כל השינויים או חלקם, תלוי במבנה המטבח, בתקציב ובצרכים שלכם. בפרויקט שבתמונה (דירה שכורה ברעננה) ביצענו את כל השינויים האפשריים, והתוצאה יצאה מדהימה בהתאם, עוד תמונות בהמשך. 

אחרי:מטבח אחרי עיצוב

בואו נתחיל מהקל לקשה:

1. החליפו ידיות.
הפעולה הכי זולה וקלה! בעלות של כמה מאות שקלים בודדים תוכלו להחליף את כל הידיות במטבח. כל מה שצריך זה מברג. אתם תופתעו כמה הפרט הקטן הזה ישפיע על המראה של המטבח כולו. ידיות לדוגמא*חשוב! לפני שמחליפים את הידיות יש למדוד את המרחק בין הברגים בגב הדלת - זו המידה שתבקשו בחנות.

2. טיפול בתאורה. גופי תאורה הם כמו תכשיטים, הם יכולים לשנות את כל הלוק של המטבח. רוב המטבחים הישנים סובלים משילוב קטלני של מחסור באור ומנורות מיושנות ולא אטרקטיביות. תאורה זו תורה שלמה, שקשה להעביר על רגל אחת, ורצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע. אבל אפשר להיות יצירתיים: להחליף מנורות ישנות במנורות צמודות תקרה או בפסי תאורה שמספקים תאורה שוטפת. כדאי להוסיף גופי תאורה בכל מקום שאפשר: מתחת לארונות המטבח, מעל האי ובפינת האוכל. 

לפני:מטבח לפני החלפת תאורהבפרויקט הזה, בדירה שכורה בתל אביב, אומנם לא טיפלנו בחזיתות, אבל הוספנו תאורה, אחסון, אי לישיבה, והמון אקססוריז שעשו את כל ההבדל. 

אחרי:מטבח לאחר העיצוב והחלפת תאורה

*הקפידו לקנות נורות בגוון חם (צהוב) או אור יום.

3. אקססוריז! כמו כל חדר גם המטבח ייהנה מתוספות קטנות שיתנו לו טאצ’ ייחודי ויקפיצו לו את האופי. 

מדפים ומתלים על קיר צמוד לאיהוסיפו מתלים יפים לכלים, מדפים עם אגרטלים ועציצים, ווים עבור מגבות המטבח, מכלי אחסון שיהיו גם פרקטים וגם יפים, קערות לאחסון פירות וירקות, ולא לשכוח - תמונות!
קיר תמונות ליד אי קטן
4. שינוי חזיתות המטבח. ה-צעד הגדול שכולם מפחדים ממנו, אין ספק מדובר בצעד למתקדמים, אבל מצד שני הוא זה שייצר לכם את האימפקט הכי גדול בעיצוב של המטבח כולו: לצבוע או לצפות את חזיתות המטבח. קשה לדמיין איזה שינוי דרסטי זה עושה, אתם לא תכירו את המטבח שלכם.  אני יודעת שברגע זה אתם חושבים לעצמכם ש"אין טעם להשקיע בדירה שלא שלכם", אני פה לומר לכם שהזמני הוא קבוע ומגיע לכם להנות מהבית שלכם כבר עכשיו. אגב, גם את אריחי הקרמיקה אפשר לצבוע או להדביק עליהם מדבקות ייעודיות.

לפני:מטבח לפני החלפת חזיתות
אחרי:מטבח לאחר החלפת חזיתות
*חשוב לבחור אנשי מקצוע אמינים, מעולים ומנוסים.

 5. תוספות. מה חסר לכם במטבח? תוכלו להוסיף ריהוט, אחסון או משטחי עבודה לפי הצורך. כל מטבח זה סיפור בפני עצמו וצריך לבדוק איפה יש חללים ריקים ולנצל אותם לטובת תוספת שכזו: אי, ארונות עליונים, מדפים, עגלת מטבח. כמה אנחנו אוהבים וצריכים אחסון! אף פעם לא מספיק לנו. 

לפני:
מטבח לפני התוספת של האיאחרי, עם תוספת של אי למטבח שנותן עוד אחסון, עוד משטח עבודה ומקומות ישיבה לארוחות קלילות.
מטבח לאחר התוספת של האי

רוצים גם? כדי לעשות את הקסם הזה אצלכם בבית צרו איתי קשר בווטסאפ: 

שלחו לי הודעהבווטסאפ

לעוד טיפים והשראה מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטגרם.