עיצוב והלבשת אמבטיה

מפנטזים על לעצב את חדר האמבטיה שלכם? קבלו את כל הטיפים והטריקים שאני משתמשת בהם לעיצוב והלבשה של אמבטיה כיפית ומפנקת. 

1. לא הדבר הראשון שחושבים עליו בהקשר של אמבטיה, אבל אני אוהבת להוסיף לחדרי רחצה ספסל שאפשר להניח עליו בגדים, לחלוץ נעליים וכו'. באמבטיות קטנות אפשר להסתפק בשרפרף, ובאמבטיות גדולות זו יכולה להיות אפילו כורסא מרשימה.

2. אם יש קיר פנוי כדאי לנצל אותו בשביל מתלה מוט למגבות, כזה שאפשר לפרוס עליו את המגבת ככה שהיא תספיק להתייבש בין מקלחת למקלחת. ובכלל, כדאי להקפיד שיהיו מספיק מתלים לכל צורך: מגבות ידיים, מגבות גוף ובגדים.


3. מראת גוף. מראה מעל הכיור זה סטדנרטי בכל חדר אמבטיה שמכבד את עצמו. אם זה אפשרי, אני בעד להוסיף מראת גוף גם באמבטיה.

4. מלא מלא עציצים. בחדר אמבטיה נוסיף עציצים שאוהבים לחות. לא לשכוח להתאים את סוג הצמח לכמות האור והחלונות בחדר האמבטיה שלכם, בכל משתלה ישמחו לעזור לכם עם זה. העציצים שהצליחו מאוד אצלי באמבטיה: שרך, מונסטרה, ואלוורה. אפשר גם פוטוס, ירקה, ויש אומרים שיערות שולמית (אני לא הצלחתי איתה).


5. כולם רוצים כמה שיותר אחסון, וזה נכון תמיד צריך יותר ממה שיש. אבל מה שחשוב זה בעיקר ההתאמה בין כמות הקוסמטיקה והטואלטיקה שיש לכם לבין גודל ומידות האחסון שמתכננים. בנוסף, כדאי לתכנן את האחסון לפי מה שאתם רוצים שיהיה בתצוגה בחוץ (על שידה או מדף) ומה רוצים שיהיה מוסתר בפנים. לא לשכוח מקום נגיש בתוך המקלחת או האמבטיה לשמפואים וסבונים.

6. עוד בעניין האחסון, חשוב לאחסן נייר טואלט במיקום נגיש, כך שניתן להגיע אליו בהושטת יד. אם יש שידה ליד השירותים, אז במגירה קרובה. אם לא, אז אפשר לאחסן נייר טואלט בסלסלה שמונחת על הרצפה, או במתקן תלוי על הקיר.

7. להעיז! לא חייבים ללכת על חיפוי של אריחים מהרצפה עד התקרה ומקיר לקיר. אפשר לשים חיפוי באזורים הרטובים ובשאר הקירות שפכטל מיוחד או צבע שיוסיפו אופי. לא לפחד להכניס פריטים שבד"כ לא רואים באמבטיות כמו תמונות, פסלונים או וילונות (כל עוד מדובר בחדר מאוורר, כמובן).


8. ריח - מה שנקרא רק תבחרו. יש היום כל כך הרבה אפשרויות ריחניות לבית (מפיצי ריח, מבערים, דפיוזרים...) אבל המועדף עלי זה דווקא הכי פשוט - נר ריחני. ממליצה לבחור כזה שמגיע בצנצנת כך שאין לכלוך או התעסקות עם שעווה, והוא גם בטיחותי יחסית. לא לשכוח גפרורים ענקיים של איקאה כדי שיהיה קל להדליק.

9. שטיח אמבטיה מושקע. בד"כ אני מעדיפה להשתמש בפרויקטים שלי דווקא בשטיחים שלא מיועדים לאמבטיות. השטיחים הייעודיים לאמבטיות הם קטנים יחסית (40*60, 50*80) ואם להודות על האמת קצת משעממים. חפשו בחנויות שטיחים מעט גדולים יותר (60*90 לפחות ובהתאמה כמובן לגודל הרחצה שלכם), שיכניסו עוד שכבה של עניין לחדר האמבטיה שלכם.


10. חדר האמבטיה הזה הוא שלכם - וככזה הוא צריך להתאים לכם. לצרכים שלכם, להרגלים הקטנים שלכם, לאיך שאתם חיים ומתנהלים. בין אם אתם מעצבים את חדר האמבטיה שלכם לבד או בעזרת מעצבת, תעצרו לחשוב רגע וממש תשבו ותרשמו איך מתרגמים את ההרגלים האלו לרמת הנוחות והפונקציונליות המקסימלית לכם.

ואם כל הבחירות האלו גדולות עליכם ואתם צריכים מישהו שיעזור לכם בעיצוב חדר האמבטיה שלכם, אני כאן בשבילכם במגוון מסלולים של ליווי וייעוץ