5 טיפים לגידול צמחים בבית

או: איך להפוך מרוצחת צמחים סדרתית לקרייזי פלנטס ליידי

אז אני קרייזי פלנטס ליידי מתחילה, והאמת שעד ממש לא מזמן לא הייתי כזו. אי אילו עציצים היו צריכים להקריב את חייהם (ועוד כמה כאלה שעדיין בהתאוששות) בשביל שאני אלמד איך מגדלים צמחים. מנסה לחסוך לכם את המראה העצוב הזה, עם חמישה טיפים ממוקדים שלמדתי בדרך:

מה בא קודם הצמח או העציץ?
רוב האנשים קונים קודם את הצמח ואח"כ שוברים את הראש עם כלי מתאים. אני אומרת: הפוך גוטה, הפוך! קודם כל לכו לקנות את הכלים המתאימים מבחינת צבע וסגנון לפינה שבה אתם רוצים להוסיף צמחיה. לאחר מכן גשו למשתלה עם הכלים שקניתם, והתאימו את הצמחים לכלים. חשוב מאוד:  קנו עציץ שקטן במידה מהכלי שלכם, כדי שלשורשים יהיה מקום להתפתח.

איך מתאימים צמח לחלל?
הכי פשוט שיש - שואלים במשתלה! תארו למקצוענים במשתלה את המיקום המיועד - בפנים / בחוץ, ואת כמות האור - שמש ישירה, חלקית או צל מוחלט. הם כבר ידעו לומר לכם איזה סוג צמח מתאים לשם.

עם איזה צמחים כדאי להתחיל?
קבלו רשימת מכולת של צמחים חזקים וקלים יחסית לטיפול ולא פחות חשוב - אטרקטיביים: פוטוס, ירקה, סנסיווריה, קיסוס, אלוורה ופיקוס כינורי. סיפוק מיידי מובטח!

מתי וכמה משקים?
כלל אצבע קל הוא לתקוע אצבע באדמת העציץ ואם היא יבשה להשקות. אם היא לחה לבדוק שוב בעוד יום או יומיים. הנטייה שלנו היא בד"כ להשקות יותר מדי! מעבר לזה, כל צמח שונה. כדי להיות יותר מדויקים, רשמו את שם הצמח על פתק והצמידו לעציץ בזמן הקניה. זו גם הזדמנות מעולה לברר ולרשום מהן הוראות הטיפול. אם שכחתם, לא נורא, חיפוש זריז און ליין לפי שם הצמח ייתן לכם תשובה.

ניקוז הכי חשוב!
שימו לב שלכלי שבחרתם יהיה חור לניקוז ותחתית (צלוחית). בלי ניקוז, במוקדם או במאוחר, שורשי הצמח יירקבו וטפילים וכנימות יחגגו. בחלק מהמקרים הוספתי אפילו מעט טוף בתחתית הכלי בשביל אקסטרה אוורור. אם בחרתם בכלי בלי חור, כדאי להקפיד על רווח של ס"מ או שניים בינו לבין המיכל ה"פושטי" שאיתו קיבלתם את העציץ במשתלה.

ואם אחרי כל זה עדיין לא השתכנעתם, מבטיחה בקרוב מאוד פוסט עם אלטרנטיבות מאוד מעניינות שיכניסו לכם קצת מהירוק הזה הביתה. תהנו!
.