2024 טרנדים בעיצוב פנים

בואו נדבר על טרנדים בעיצוב פנים לשנת 2024, בארץ ובעולם. לפני שמתחילים, כמה הערות חשובות:

*קשה לדבר עיצוב בתקופה שבה ישראל במלחמה, שקועה בשכול, עצב, געגועים ופחד משתקים. אני מרגישה שלצד זה, יש לחלקנו צורך ברגעים של נורמליות מאזנת. לפתוח חרך קטן ולתת לקרן אור להיכנס פנימה ללבבות. אני מרשה לעצמי לעשות את זה כאן בבלוג, לראשונה מזה זמן רב.

*אני לא מומחית לטרנדים. חיזוי טרנדים זה מקצוע של ממש. אני חיה את השוק ועם יד על הדופק כל הזמן בכל הנוגע לחומרים, טכניקות, סגנונות חדשים וכל מה שקורה בתחום העיצוב בארץ ובעולם. ככה שהמידע פה מבוסס על תחושות והבנות שלי מתוך זה ומתוך חקירה בנושא.

*מעצבים ואנשים רבים סולדים מהמילה "טרנד" ומתייחסים אל טרנדים כקלישאות או גימיקים זולים של עולם העיצוב. לפעמים זה נכון. לא כל טרנד צריך לרוץ וליישם בבית. אבל אל תשכחו שגם סגנונות עיצוב קלאסיים ששרדו עד היום נולדו כטרנד בשוליים. עצה שלי - תנו לחיבור פנימי ותשוקה לא מנומקת לדבר להנחות אתכם. אז שנתחיל?

מעגלים פינות

הקשתות והקווים הקמורים זה טרנד שאיתנו כבר מספר שנים והוא רק הולך ומתרחב. נמשיך לראות אותו בדלתות, מפתחים ומעברים בין חדרים.

התמונה מכאן.

 גם בריהוט מעגלים את כל הפינות - ספות, שולחנות אוכל ושולחנות סלון עם קימורים וחמוקים מעוגלים. 


התמונה מכאן

התמונה מכאן

התמונה מכאן

את המראות המרובעות והעגולות מחליפות מראות בצורות אמורפיות שונות:

התמונה מכאן

מראה עם מסגרת גלית, פופולרית מאוד בקרב הקהל הצעיר.

התמונה מכאן

RELAX

הקשתות ישתלבו עם טרנד נוסף ויצרו נישות בנויות בקירות שיהוו פינות אינטימיות ושקטות בבית. התמונה מכאן

אם בתקופת הקורונה כולנו חיפשנו דרכים להכניס פינות עבודה לבית, נראה שהשנה נתמקד דווקא בכיוון ההפוך: נוחות והירגעות בפינות חמד בבית, אזורי רביצה לבד או ביחד. התמונה מכאן

נכנסים למוד חופשה בבית. אם כבר נשארים בבית משקיעים בו יותר, ויוצרים וייב של חופש ומנוחה. אלו סנטימנטים שמורגשים ברחבי העולם. התמונה מכאן

תאורה חמימה

תחושת הקוזי תבוא לידי ביטוי בשימוש בגופי תאורה שמיצרים תאורה שקטה ועדינה. בנוסף, נראה תאורה נסתרת שמשתלבת בנגרות, באלמנטים שמובנים בקירות, בתקרה ומסביב למראות בחדר הרחצה.

התמונה מכאן.

התמונה מכאן.

תאורה עמומה שיוצרת אווירה אינטימית ורכה.

התמונה מכאן.

התמונה מכאן.

הקירות מקבלים אהבה

תחום חיפויי הקיר ממשיך להתפתח גם הוא. לשמחתי הרבה השארנו את חיפויי הבטון עם הקווים הגיאומטריים על קירות הטלוויזיה שלנו הרחק מאחור, ואנחנו ממשיכים לכיוונים שאני באופן אישי יותר מתחברת אליהם: חיפויים או קרניזים שמייצרים בעזרתם חלוקה גיאומטרית על הקירות. התמונה מכאן

סרגלי עץ שמחפים קירות מלמטה למעלה או לחילופין עד לחלק מגובה הקיר.התמונה מכאן.

Wood paneling מאוד נפוץ באירופה וארה"ב. בתקופה האחרונה זה נכנס חזק לארץ ונראה שהישראלים בטירוף על זה. היופי בהם שהם באמת יכולים להשתלב עם כל סגנון עיצובי שרק תרצו.
התמונה מכאן

עוד מילה על עצים: ישראלים שומרים על נאמנות רבת שנים לעץ אלון (בפרקטים, במשטחים, בריהוט ובנגרות). לאחרונה, אני רואה יותר ויותר פתיחות לעצים בגווני עץ כהים יותר שמביאים איתם איכות יוקרתית יותר. אני חושבת שנתחיל לראות יותר שילובים של כמה עצים מסוגים וגוונים שונים באותו החלל. שילוב שצריך להיעשות מתוך מחשבה ודיוק.

התמונה מכאן.

קירות טקסטורליים

עוד טרנד לחיפוי קירות שאני מאוד אוהבת, אלו טקסטורות מעוננות שמיוצרות בשיטות יישום מיוחדות כמו רזינה, טדלאק, טיח ושליכט שונים. יש לזה מראה אמורפי ורך, שמזכיר קצת בניה בחימר כמו בימים עברו. זה יוצר מראה פחות קר לקירות, יותר טבעי כאילו הכנסנו את החוץ פנימה. 

התמונה מכאן

בניגוד לקונספט הפופולרי של קיר כוח אחד, את החיפויים האלו אנו צפויים לראות על יותר מקיר אחד ואף על כל ארבעת הקירות של החדר. אני צופה שחיפויים לקירות ימשיכו לככב כאן בארץ, ויתפתחו לכיוונים מגוונים. סקירות של מגמות עולמיות חוזות שגם התקרות יקבלו יותר עניין על ידי תוספות של צבע, קורות עץ או קרניזים. האמת, קשה לי להאמין שזה יתפוס בארץ.

משבצות בשני גוונים

דוגמת שחמט - משחק של משבצות בשני גוונים, בא לידי ביטוי במגוון חיפויי קירות וריצופים.

התמונה מכאן.

נראה יותר אריחי שחמט שמשלבים בתוכם טקסטורות נוספות שמרככות את המראה המינימליסטי ונותנות לחומר עומק נוסף. 

התמונה מכאן

התמונה מכאן

המשבצות באות לידי ביטוי גם במגמה שנפוצה בטיקטוק של שטיחים בדוגמת שחמט. לפעמים דוגמת השחמט מופיעה עם עיוות של המשבצות בצורה גלית (מתכתב עם טרנד הקשתות שהזכרתי קודם).

התמונה מכאן

רגולציה לצריכה מתונה

הדיבור על קיימות בעיצוב נמרח שנים על גבי שנים, בזמן שכדור הארץ ממשיך להתחמם ומזג האוויר להשתולל. אבל השנה נפל דבר שהוא בעיניי GAME CHANGER ומסמן התחלה של שינוי משמעותי ועמוק יותר: ועד מיוחד באיחוד האירופי הוציא חוק האוסר על השמדת מוצרי טקסטיל ואופנה שלא נמכרו. זהו צעד ענק שיעזור להילחם בייצור היתר ובתעשיית האופנה המהירה. החוק הזה יגרום למותגים הגדולים לייצר מלכתחילה כמויות קטנות יותר ויעודד אנשים לצריכה מופחתת. עולם עיצוב הפנים הוא תמיד כמה צעדים מאחורי עולם האופנה, כך שאני מאמינה שגם בו נראה שינויים. אולי לא כבר בשנה הקרובה אבל בעשור הזה בהחלט. מעניין לראות איך הרגולציה האקלימית תשפיע על תחום הבנייה ועיצוב הפנים. בינתיים, טרנד העיצוב הביופילי ממשיך לככב.

מקסימליזם 

במקביל לסגנונות העיצוב המינימליסטיים ששולטים בזירת עיצוב הפנים בשנים האחרונות (נורדי, ג׳פאנדי, וואבי סאבי), מתקיימת מגמה הפוכה שבועטת בכל הצמצום הזה. היא מתאפיינת בעומס של צבעים, בלוקים גדולים של צבע, הדפסים ואקססוריז. התמונה מכאן.

המקסימליזם מתחבר למגמות עולמיות של קיימות ושמירה על הסביבה בזכות שילוב ריהוט ואקססוריז שנקנה ביד 2 או עבר שיפצור ע"י DIY .התמונה מכאן.

אני מאוד מתחברת לשמחת החיים, ההומור והאופטימיות של הטרנד הזה. אין ספק שהוא לא מתאים לכל אחד, אבל גם פריט אחד כזה יכול לתת אנרגיה מרימה לחדר.

התמונה מכאן

לסיום, אני חושבת ש״ה״דבר שעובר כחוט השני דרך כל הטרנדים שהזכרתי זה הצורך האנושי ברכות וחמימות. בעולם מורכב שמשתנה במהירות כל הזמן, ומאתגר אותנו עם מלחמות, שינויי אקלים ומשברים עולמיים, כולנו בחיפוש יומיומי אחר רווחה נפשית. אנחנו זקוקים לקרקוע ולאיזון רגשי. נראה שהתפקיד של הבית שלנו כמקום שמציע מנוחה ונחמה, מגן עלינו מפני הסערות שבחוץ ומאפשר לנו להיטען מחדש, חשוב מתמיד.