איך לבחור גוון של לבן לצביעת הבית

אין פרויקט שאני לא נתקלת בשאלה: באיזה גוון כדאי לנו לצבוע את הבית?
הכוונה כמובן לצבע הכללי של הבית ולא לצביעה דקורטיבית. אני הולכת לגלות לכם את הגוונים המנצחים שלי, ואיך להחליט מה מתאים לכם, אז תיקראו עד הסוף!

מחושך לאור

ברוב הבתים אני בוחרת בצבע לבן ללא גוון של טמבור או נירלט. הם מחזירים אור בצורה מושלמת ומאירים את הבית. בבתים חשוכים זה ממש חובה: בדירות עם מעט חלונות, דירות שפונות לכיוון צפון, או דירות שמולן בניין גבוה שמאפיל עליהן. יתרון נוסף של הלבן הצח זה שהוא ניטרלי לחלוטין ולכן יקבל באהבה ויתאים לכל החומרים והצבעים שיהיו מסביבו.

חם או קר

יש אנשים שלא מתחברים לגוון לבן צח ובמקרים כאלו נחשוב ביחד כדי להחליט מה הכיוון הנכון בשבילם. בשלב הזה נדבר במושגים של “חם” ו”קר”. כלומר, נטייה של הצבע הלבן לתתי גוונים חמים כמו שמנת וצהוב או קרים כמו אפור ותכלת, כמו בתמונה:רוב האנשים יודעים לומר מה הם מעדיפים מבין אלו. בפרויקט שבתמונה למטה אפשר לראות את הלפני ואחרי. במקור, הקירות היו בגוון שמנת שמאוד החשיך את החלל והכביד עליו. הלקוחה אהבה גווני שמנת אז המשכנו עם הכיוון של גוון חם ושמנתי, אבל בחרנו גוון הרבה יותר בהיר, מה שממש האיר ו"פתח" את החלל.

חיבור לסביבה

חשוב מאוד להתייחס לחומרים שיהיו בשאר החלל. אם הרצפה בצבעים חמים כמו שקורה בחלל עם פרקט או ריצוף בגווני שמנת, בז’ וצהובים למיניהם, נצבע את הקירות בצבע לבן עם נגיעה של גוון חם. אם הרצפה קרה, כמו למשל בטון או קרמיקה אפורה, נמשיך את זה גם בקירות, ונבחר בלבן עם נגיעה קלה של אפור או תכלת. שימו לב שגוון שמנתי מדי או אפור מדי בולעים את האור ומחשיכים את הבית, אז ממש בעדינות. (אגב גם אפור יכול להיות חם או קר אבל זה כבר נושא לפוסט אחר). בתמונה: אותו החלל, מעבר משמנת צהבהבה ללבן צח שעושה את ההבדל בין בית חשוך למואר.

מה עוד ישפיע על הבחירה שלנו? שאר החומרים והצבעים שבחלל: חיפויים, משטחים, ריהוט וטקסטיל כמו ריפודים ווילונות. חשוב להתאים את צבע הקיר לפלטת הצבעים שבחרנו לעיצוב החדר.

קחו דוגמה

ההבדלים בין הגוונים הלבנים במניפת הצבעים הם ממש דקים ורוב האנשים מתקשים לבחור מהסווטצ'ים הקטנטנים במניפה. בנוסף כמות האור בדירה וסוג התאורה יכולים להשפיע דרמטית על הגוון הסופי. ולכן ההמלצה שלי היא להזמין מהאתר של חברת הצבעים דוגמאות צבע על נייר. את הדוגמאות כדאי לתלות על הקיר, ולבדוק את ההבדלים "בשטח". יש חברות שהתחילו אפילו להציע מדבקות שניתן להדביק על הקיר. אם אתם רוצים להיות בטוחים תמיד תוכלו לרכוש כמות קטנה של צבע ולצבוע ריבוע לדוגמא ישירות על הקיר. 

טיפ: כדי לראות את ההבדל בין לבן נקי ללבן עם נגיעה של גוון אחר, רצוי לתלות לצידו דף נייר למדפסת. הלבן הבוהק של הדף ידגיש את הגוון שמתחבא בו.

אז אחרי ההסבר המפורט על איך לבחור גוון לבן לבית, הגיע הרגע לחשוף בפניכם כמה מהגוונים המנצחים שלי:

צבע לבן צח:

  • נירלט: אקווניר EXTRA WHITE.
  • טמבור: סופרקריל מט - לבן במיוחד.

לבנים חמים:

  • לבן ניטרלי יחסית: טמבור Hush White ow221p
  • לבן עם נטייה עדינה לשמנת: טמבור Snow white ow201p
  • לבן חמים ועדין: נירלט  IS0011 Sugar Dust
  • שמנת, אבל לא כבד מדי: טמבור  De Ja Vu 1541P

לבנים קרים:

  • לבן עם נטייה לאפור: טמבור Sound of silence 1513p
  • לבן אפור "קריספ" נקי: נירלט Luna Moona  IS 0017
  • אפור, מאוד נעים בעיניי: נירלט Cherish is the Word  IS 0029

כנסו לקרוא עוד בפוסט על צביעה דקורטיבית. באינסטגרם שלי תוכלו למצוא טיפים מעולים לצביעת קירות לבד.  אני כאן להגשים את בית החלומות שלכם! דברו איתי.