6 טיפים להלבשת דירה שכורה

1. זה הכול בראש. נכון, אתם שם לזמן קצר. מרגישים שאין טעם להשקיע ולהיכנס להוצאות מיותרות על נכס שהוא לא באמת שלכם. אבל החיים הם כאן ועכשיו והבית הזה זה ה-בית שלכם, האחד והיחיד, ומגיע לכם להרגיש בו טוב, ואפילו טוב מאוד. כבר עכשיו. תעשו חושבים, תתכנו איך מתקצבים, תכינו רשימה עם סדר עדיפויות וקחו בחשבון יחסי עלות-תועלת. מה חשוב לטפל במידי ברמה הפרקטית, במה חשוב לטפל בשביל הנשמה, ומה יכול לחכות לאח"כ או אפילו ליום אחד כשתהיו גדולים.

2. קצת צבע. צביעת קירות היא דרך מהירה, קלה ולא יקרה לקבלת אפקט "וואו" בדירה. מה גם שאפשר לחסוך עלויות ולצבוע לבד. ממילא ברוב החוזים מעוגן סעיף שמחייב אתכם להחזיר את הדירה צבועה ומסוידת, אז למה שלא תהנו מקצת צבע בינתיים? ממליצה לבחור קיר אחד ("קיר כוח" בעגה המקצועית), זה יכול להיות הקיר שנמצא ממש מולכם איך שנכנסים לחדר, זה יכול להיות קיר הטלוויזיה או דווקא זה של פינת האוכל. מה שלא יהיה, אל תבחרו קיר שמותקן עליו מזגן עילי. Big No No. לעוד תמונות מהפרויקט הזה.
3. לחשוב בקטן. השתדלו לבחור רהיטים בגודל סטנדרטי או אפילו קטן יחסית ועדיף כמה שיותר מודולרים. ספה זוגית פלוס כורסא או שתיים, עדיפה על התחייבות לטווח ארוך לספת ר' או לשילוש הקדוש (תלת+זוגית+כורסא). עדיף לרכוש שולחן אוכל קטן, עם אופציה להיפתח לשולחן גדול יותר. מה עוד? תרגישו חופשי להשקיע באקססוריז, תמונות, עציצים וכל שאר הפריטים הקטנים שתוכלו לפתח איתם מערכת יחסים לטווח ארוך, ויוכלו למצוא את מקומם בכל דירה שתעברו אליה בהמשך. כך גם כל מה שנכנס תחת קטגורית "טקסטיל": כריות, כיסויי מיטה, שמיכות, מצעים, ואפילו שטיחים.

4. ויהי אור. מעבר לתוספת האור הכל כך חשובה לנראות של הדירה, אם בוחרים נכון גופי תאורה, הם יראו כמו תכשיטים בחלל החדר ויוסיפו המון חן. לשמחתנו אנו חיים בתקופה שאפשר למצוא גופי תאורה מרשימים ואיכותיים במחירים מעולים גם בארץ וגם באתרי און ליין מחו"ל. אם חסרות לכם נקודות חשמל, אפשר להשתמש במנורות עומדות (רצפה או שולחן) או בגופי תאורה שמגיעים עם חוט מסוגנן שהוא חלק בלתי נפרד מהלוק, ואז ניתן פשוט להתחבר לשקע הקרוב. 

בתמונה: מנורת שולחן מגלי לבנה שנותנת תוספת תאורת אווירה לשעות הערב.

5. תזהרו מאיקאה! הנטייה המיידית של שוכרי דירות זה לקפוץ לאיקאה, להעמיס ויאללה בלאגן. זה נכון, איקאה זולה, זמינה, מיידית ויש שם משהו בשביל כל אחד. דווקא בגלל זה, הייתי נזהרת וממננת היטב את הפריטים שרוכשים מאיקאה לאחת משתי קטגוריות: 1. פריטים "בייסיק" שיהיו יקרים משמעותית בחנויות אחרות, למשל שידות אחסון ווילונות. 2. פריטים ייחודיים שבכלל לא רואים עליהם שהם מאיקאה. (לשמחתי נראה שגם באיקאה הבינו את הצורך בכאלו פריטים ייחודים, והם מוסיפים יותר ויותר פריטים כאלו לקולקציות שלהם).

בתמונה: מטבח קבלן בסיסי בדירה שכורה. הלקוחה הייתה זקוקה לתוספת אחסון ואזור ישיבה לשלושה אנשים. אי שהזמנו לה מאיקאה נתן את הפתרון הזול והמהיר. הוספנו תאורה מתחת לארונות המטבח הגבוהים כדי להאיר את משטח העבודה, ותאורה ממוקדת לאי. בחרנו מגוון אקססוריז כדי להוסיף למטבח סטנדרטי אופי ועניין. לעוד תמונות מהפרויקט הזה.

6. מה יהיה עם הריצוף הזה? רצפה מכוערת זו אחת המכות הקשות של דירות ישנות. הפתרון הזול והקל הוא כמובן להניח שטיח על הרצפה שלפחות יסתיר את רובה ויתחום לכם את החלל. מעבר לשטיחים הרגילים, אני ממליצה על שטיחי פי וי סי שניתן להשיג בהמון דוגמאות ומידות. היתרון שלהם על פני שטיחים רגילים שהם קלים מאוד לניקוי. 

בתמונה: שטיח פי.וי.סי של "יש מאין" תוחם פינה בחדר, ומוסיף צבע טקסטורה ועניין. לעוד תמונות מהפרויקט הזה.

מקווה שהצלחתי לגרום לכם חשק להנות מהדירה שלכם כבר עכשיו, גם אם היא בשכירות! אני מלווה אנשים בתהליכי עיצוב והלבשת הבית. איך תהליך כזה עובד? כמה זה עולה? מוזמנים למצוא את מסלול העיצוב שמתאים לכם.