מה ההבדל בין הום סטיילינג לעיצוב פנים?

יש המון בלבול בתחום העיצוב. רוב האנשים לא מכירים את ההבדלים בין הום סטיילינג לעיצוב פנים, ולא תמיד יודעים איפה אחד מתחיל והשני נגמר.
זה מבלבל עוד יותר, כי כל מעצבת בוחרת בהתאם ליכולותיה והעדפותיה מה היא עושה ומה לא. בנוסף לכך, יש חפיפה בין השניים בחלק מהשירותים (כמו שניתן לראות בטבלה).

אבל יש גם הבדלים מהותיים שחשוב שתדעו לפני שאתם נכנסים לתהליך של עיצוב הבית. תוכלו להיעזר בטבלה הזו, כדי להבין יותר לעומק מה הצרכים שלכם, ולהחליט באיזה איש או אשת מקצוע כדאי לכם להיעזר בתהליך עיצוב הבית שלכם. בואו נעבור על שני ההבדלים העיקריים:

שינויי מבנה - בתהליך שיפוץ נעשים שינויים מסיביים במבנה החדר או הבית: שבירת ובניית קירות, שינויים בתשתית האינסטלציה, החשמל ומיזוג האוויר, הזזת חלונות ודלתות והחלפת ריצוף וחיפויים. בתהליך הום סטיילינג אנחנו בדרך כלל נמנע מכל אלו ונשתדל לעבוד עם הנתונים של השלד כמו שהוא. למה בד"כ? כי גם בתהליך של הלבשת הבית ניכנס לשינויים קלים במבנה, לפי הצורך: הזזת נקודות חשמל, החלפת חיפויים, הוספת פרקט, החלפת חזיתות מטבח או ארון קיר, וכמובן צביעת קירות והדבקת טפטים. במילים אחרות, ההחלטה אם לבחור בתהליך הום סטיילינג בלבד או שיפוץ מקיף נובעת קודם כל ממצב המבנה והתשתיות. 

גודל התקציב - בהמשך לסעיף הקודם, בתהליך של שיפוץ נצטרך לכלול עלות של עבודות קבלן וכל הספקים השונים, עלות של חומרי בנייה, תקציב עבור תכנון, שרטוט וליווי של מעצבת פנים ועוד. בתהליך הום סטיילינג התקציב באופן יחסי יהיה נמוך יותר כי הוא לא כולל את כל אלו. תקציב הום סטיילינג יכלול בד"כ: ריהוט, נגרות, תאורה, טקסטיל (וילונות שטיחים וכו') אומנות ואביזרים. בנוסף כדאי לקחת בחשבון תקציב עבור הנדימן (לעבודות כמו צביעה, תליית מדפים ואקססוריז, חיבור גופי תאורה, הדבקת טפטים ועוד) ומעצבת הום סטיילינג.

בשני המקרים חשוב שהמעצבת תברר את הצרכים של הלקוח ותתאים את העיצוב באופן אופטימלי לרצונות ולחלומות שלו.

אני מלווה אנשים בתהליכי הום סטיילינג, וחוברת למעצבות פנים מעולות כשיש צורך בשיפוץ מקיף יותר. אם אתם לקראת תהליך של עיצוב הבית, דברו איתי!