איך בוחרים מיטה לחדר ילדים?

כשאנחנו רוצים לבחור מיטה לילד כדאי לקחת בחשבון מכלול שלם של שיקולים חשובים כמו גיל הילד, גודל החדר, פונקציות נוספות, חומרים וסגנון עיצובי. בעבודתי כמעצבת אני מגיעה להרבה בתים ונתקלת לא פעם במיטות שלא תואמות לגודל החדר, לגיל הילד או לצרכים שלו. בפוסט הזה אסקור את כל השיקולים שהזכרתי כדי שתוכלו לבחור את המיטה הנכונה והמתאימה לילד שלכם. גיל הילד יהיה הדבר הראשון שיוביל אותנו בבחירת מיטה, דבר שמשפיע כמובן על גודל וסוג המיטה: 

מיטת מעבר, היא מיטה ברוחב 70-80 ס"מ ובאורך 130 ס"מ והיא מתאימה מגיל שנה וחצי-שנתיים ועד גילאי 6-7 לכל היותר. זה רהיט זמני שמשמש אותנו לזמן קצר, ולכן אני ממליצה לרכוש אותו כשיש לנו מגבלה של מקום - כשהחדר קטן או כשחולקים חדר עם אח נוסף. 

מיטת מעבר מתארכת מעץ. איקאה.

אם אין לכם מגבלה של מקום, רצוי לחסוך את העלות של מיטת מעבר ולדלג ישר למיטת יחיד. יחד עם זאת, ישנם הורים שמרגישים שמעבר ממיטת תינוק קטנטנה למיטת יחיד שנראית ענקית עבור פעוט בן שנה וחצי, הוא מעבר חד מדי ומעדיפים מיטת מעבר כשלב ביניים. בכל מקרה, אם כבר החלטתם לרכוש מיטת מעבר, רצוי לבחור כזו שמתארכת למיטת יחיד כדי לחסוך בעלויות בהמשך. 

מיטת מעבר מתארכת מברזל. איקאה.

מיטת יחיד סטנדרטית היא ברוחב 90 ס"מ ובאורך 200 ס"מ והיא מתאימה לטווח רחב מאוד של גילאים. כשרוכשים מיטה כזו כדאי לחשוב על פונקציות נוספות כמו מיטת חבר (תוספת של מיטה תחתונה נשלפת).

מיטת ילדים עם מיטת חבר נשלפת. Bradex.

  ואולי אתם צריכים מקום אחסון נוסף מתחת למיטה? יש מיטות שיכולות לשלב את שתי הפונקציות הללו:

מיטת יחיד עם מיטת חבר + אחסון. עצמלה. 
אם אתם בוחרים מיטה עם מגירת אחסון וודאו שגודל המגירה (עומק, גובה ורוחב) מותאם ומרווח מספיק לתכולה שתרצו לאחסן בה (מצעים, ספרים, משחקים וכו'). 

זהו למעשה חדר עבור שני אחים! החדר קטן יחסית וכדי להשאיר מקום לפינת למידה ומרחב לתנועה ומשחק, החלטנו להשתמש במיטת יחיד נפתחת. עוד על הפרויקט הזה כאן. 

מיטה גבוהה עם הרבה מקום אחסון מתחת. איקאה  

לוח השראה לחדר של ילדה בת 12 עם מיטה של איקאה. עוד על הפרויקט הזה תוכלו לקרוא כאן. 

עבור ילד או ילדה שאוהבים לשכב במיטה עם ספר או נייד רצוי לדאוג לגב מיטה מרופד או לכרית גדולה שיוכלו להישען עליה.

מיטה עם גב מרופד. ביטין.

מיטה וחצי היא מיטה ברוחב 120 ס"מ, ומאוד מתאימה לבני נוער. גיל ההתבגרות בימינו מתחיל כבר בגיל 10 ואני יותר ויותר רואה הורים שבוחרים במיטה כזו בגיל זה ואפילו לפני. כמו שקרה לי בפרויקט הזה שבו עצבתי חדר לילדה בת 9.

מיטה וחצי היא מיטה רחבה ומפנקת ובגילאים הצעירים יחסית עוד תוכל להכיל בכיף גם את החבר/ה שבאים לישון. אני מאוד ממליצה עליה במידה וגודל החדר מאפשר את זה. יש גם מיטות וחצי שמגיעות עם ארגז מצעים לאחסון נוסף, אבל קחו שבחשבון שהמראה שלהן יהיה כבר ממש כבד ועלול להכביד על החדר.

מיטה וחצי עם מגירות אחסון, מיטת במה ללא גב מיטה. גזע העץ.

גודל החדר: חשוב מאוד למדוד את החדר ולחשוב איך כדאי למקם את הרהיטים בחדר לפני רכישה של מיטה. כדאי להימנע ממצב שמעמיסים מיטה גדולה מדי ולא פרופורציונלית לגודל החדר, או כזו שגורמת למעברים קטנים ולא נוחים בתוך החלל. כשבוחרים במיטה עם מיטת חבר, צריך לקחת בחשבון שכשהיא פתוחה היא תופסת עוד מקום בחדר. באזור הזה לא תוכלו למקם רהיטים אחרים כמו שידת צד, שולחן כתיבה או ארון. 

לחדר קטן במיוחד אני ממליצה על מיטת גלריה. כמובן במידה ותקרת החדר גבוהה ומאפשרת את זה. זו מיטה שיושבת על קונסטרוקציה שמגביהה אותה, (על עמודים ו/או מחוברת לקירות מסביבה) מה שמשאיר לנו מקום נוסף מתחתיה לפונקציות אחרות כמו שולחן כתיבה, מקום למשחק או אחסון. 

מיטת גלריה פוטרי בארן

במידה ומדובר בחדר ליותר מילד אחד נוכל לחסוך מקום על ידי שימוש במיטת קומותיים או מיטת קומותיים בצורת ר'.

מיטת קומותיים. ניחותא.

לסיכום, השיקולים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת מיטה לילד הם: גיל הילד, צרכי האחסון שלו, גודל החדר והאם יש צורך בפתרון שינה עבור חברים שבאים לישון או לא. שיקול נוסף בבחירת מיטה הוא כמובן הסגנון העיצובי שלה. בפוסט הבא אסקור את מגוון החומרים וסגנונות העיצוב של מיטות שקיימות בשוק. מוזמנים להיכנס לגלריית הפרויקטים שלי כדי לקבל השראה לעיצוב חדרי ילדים ונוער. אהבתם? חולמים על בית מעוצב? צרו איתי קשר. לעוד טיפים והשראה מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם.