מיטות ילדים מעוצבות

בפוסט הקודם דברתי על סוגים שונים של מיטות לילדים, ואיך בוחרים מיטה לפי הצורך שלכם. הפעם אני רוצה להציג לכם את מגוון החומרים וסגנונות העיצוב שקיימים בשוק היום, כך שתוכלו לראות למה מהם אתם מתחברים יותר.

מיטת ילדים מתוקה, עץ צבוע. House In.

וכך היא משתלבת בחדר בסגנון נורדי שעצבתי לילד בן 8. עוד על הפרויקט הזה תוכלו לקרוא כאן.

מבחינת חומרים יש מגוון אפשרויות: עץ טבעי, עץ צבוע, מיטה מרופדת או מיטת ברזל. כמובן שלחומר שממנו בנויה המיטה יש השפעה גדולה על עיצוב החדר. בכל זאת, מדובר ברהיט גדול ובולט שמשפיע מאוד על שאר הצביון של החדר. 

מיטה מעץ אלון. תומיק.

יותר ויותר יצרנים החלו לייצר מיטות מרופדות שדומות מאוד למיטות של "הגדולים". המראה שלהן רך יותר ממיטות העץ, ויכול להשתלב עם כל סגנון עיצובי כמעט. יתרון נוסף זה גב מיטה רך שמאפשר להישען עליו בנוחות, בשעות של הרביצה מול המסכים (ואולי איזה ספר מדי פעם).

מיטה מרופדת בבד. רהיטי זילבר.

עד לפני כמה שנים רוב המיטות לילדים בארץ היו מעץ צבוע ונראו בסגנון מאוד מסוים. לשמחתי עם השנים המגוון מתרחב ואנחנו רואים סגנונות נוספים, כמו הסגנון הנורדי הנקי והמנימליסטי שהשתלט עלינו לטובה.

מיטה נורדית. ניחותא.

עוד סגנון שהצטרף לרפרטואר הוא סגנון הבוהו שיק, הטבעי והמקסים. מוסיפים למיטת בסיס פשוטה גב מיטה עשוי במבוק.

 ראש מיטה מבמבוק. קשקלוע.

מיטות אהובות עלי במיוחד הן מיטות הברזל שיתאימו לחדר ילדים בסגנון מודרני ואפילו תעשייתי. אלו מיטות שמתאימות במיוחד לחדרי ילדים ונוער. לא כל אחד יתחבר אבל מי שכן - יתאהב!

מיטת ברזל. Amandala Kids. 

במקביל לסגנונות החדשים, ממשיכה הדרישה לחדרים מעוצבים על פי נושא, כמו חדר נסיכות או חדר כדורגל. אני בד"כ ממליצה לא ללכת על כיוון מאוד ספציפי בעיצוב המיטה מכיוון שהטעם של הילדים משתנה במהירות. חדר עם מיטת נסיכה שמתאים לילדה בת 4-5 לא יתאים לה כעבור שנים מעטות, ולכן עדיף לתת את הדגשים האלו באקססוריז ולא בריהוט גדול ויקר. זה לא אומר שאי אפשר לתת לדמיון להשתולל עם מיטות בעיצובים מיוחדים.

מיטה בצורת בית. Rey Bed.

האם כדאי לתת לילדים לבחור מיטה?

הרבה הורים מתלבטים עד כמה לשתף את הילדים בבחירת המיטה (ובכלל בעיצוב החדר). עניין קצת טריקי. מניסיוני (גם המקצועי וגם האישי) ילדים ואפילו מתבגרים, לא תמיד יודעים מה הם רוצים וגם אם כן, הם עלולים לשנות את דעתם לעתים תכופות. כמו כן מיטה שראו בתמונה יכולה למצוא חן בעיניהם, ואז במציאות כשיקבלו אותה הם עלולים להיות מאוכזבים. מה שכן אפשר לעשות זה לשתף אותם בתהליך. אפשר להראות להם תמונות להשראה ולהבין את הסגנון העיצובי שמדבר אליהם. אפשר ללכת איתם לחנות, ולכוון אותם לבחור בין שתיים או שלוש אפשרויות שנראות לכם מבחינת, תקציב, התאמה לצרכים שלכם ועיצוב כמובן. ככל שגיל הילד עולה, נוכל מן הסתם לשתף אותו יותר בבחירה.

מיטת מעבר אוהל טיפי. באני בי. את המיטה הזו שילבתי בפרויקט אונליין שעשיתי עבור ילדה בת 3:

מוזמנים להיכנס לגלריית הפרויקטים שלי כדי לקבל השראה לעיצוב חדרי ילדים ונוער.